Meer klanten via LinkedIn: Zichtbaar Vakmanschap op LinkedIn

Zichtbaar Vakmanschap op LinkedIn zodat je meer klanten (of partner) vindt en ze beter aan je bindt. In theorie makkelijker gezegd dan gedaan.

Je bent er vast al achter dat je met af en toe een bericht posten, hier en daar connecten met mensen. Het niet storm loopt als het gaat om daadwerkelijk bij je doelgroep op de radar te komen. Hoe krijg ik meer klanten via LinkedIn?

Daarvoor is er meer nodig. Of eigenlijk daarvoor zijn ook andere acties nodig.

Van losse flodders naar strategisch LinkedIn als marketing- en salestool inzetten. Van zomaar wat posten of erger nog reclame-geroeptoeter naar waardevolle content. En van een connectie een klant (partner) maken.

Als B2B ondernemer is dat waar je naar verlangt.
Drie concrete resultaten:

  1. Hoe fijn zou het zijn als jouw medewerkers (marketing en communicatie, salesteam en projectleiders) dit in de vingers hebben. Zodat jullie bedrijf consistent online zichtbaar is.
  2. Structureel werken aan een positieve profilering van jullie organisatie als het gaat om goed werkgeverschap en bedrijfscultuur. Belangrijk als bij vacatures en de juiste kandidaten vinden.
  3. Een goed LinkedIn profiel draagt bij aan de professionaliteit van de medewerkers. Goed voor het bedrijf en goed voor de medewerker zelf (personal branding).

Genoeg redenen dus waarom je aan de slag wilt met LinkedIn als marketing- en salesmiddel.

Maar hoe pak je het slim aan om via LinkedIn meer klanten te krijgen?

De titel zegt het al: Vakmanschap zichtbaar maken.
Drie stappen:

  • In ritme de doelgroep laten zien hetgeen jullie mogelijk maken. En nee, dat kost geen uren van je werkweek. Want de agenda staat vaak al vol genoeg. Wanneer je vanuit strategie je profilering invult, maak je andere content, dan zomaar tussen de soep en de aardappelen iets te posten. Pas dan kun je na verloop van tijd ook meten wat LinkedIn je oplevert. Veel gestelde vragen die medewerkers stellen vooraf een LinkedIn training:
    “Hoe kom ik nou op de radar bij mijn doelgroep, er wordt al zoveel gepost?”
    “Hoe voorkom ik dat ik als stalker wordt gezien en ze denken: ‘Heeft ie niks beters te doen?”
    “Wie zit er nou op mijn verhaal te wachten?” Waardevolle content gaat over datgene waar jouw passie, plezier, expertise ligt. Het werk dat je doet en waar je trots op bent. En datgene wat je doelgroep graag wilt horen; waarbij de vorm waarin dat gebeurt afwisselend en toch herkenbaar is.
  • Zorgen dat je met de juiste mensen een connectie bent.
    Je begrijpt dat als je graag op de radar wilt komen en blijven bij HR managers en content deelt die voor deze doelgroep interessant is. Maar in jouw connecties zijn de HR managers op 1 hand te tellen. Het niet gaat werken.
    Lukraak met iedereen die maar een beetje leuk kijkt gaan linken, is het andere uiterste. En ook om heel veel redenen niet slim.
  • Netwerk (je connecties) onderhouden. Het bekende relatiemanagement. Mensen doen zaken met mensen. Niet met je logo of website. Denk maar aan het voorbeeld als er gedonder is, dan wil je klant een echte medewerker spreken en niet met je brochure of chatbot. Door je netwerk gericht en selectief uit te breiden en te onderhouden, werk je aan het bouwen aan vertrouwen. Aan waardevolle relaties. Op basis van kwaliteit, kennis en service.

LinkedIn is hiervoor hét zakelijk platform dat hier uitstekend voor gebruikt kan worden.

Weten welke kansen er voor jullie bedrijf liggen?

Maak een vrijblijvende afspraak met onze B2B LinkedIn trainer Herma Westenberg.
Zij laat in een half uur 1 op 1 zien wat voor jullie de mogelijkheden zijn.

Geeft je meteen praktische tips die je morgen al kunt toepassen.

Chat openen