Commerciële trainingen voor tech ondernemers

De trainingen zijn opgebouwd uit 6 modules, te weten:

1. Marktonderzoek  

Binnen deze training zullen we ingaan op de volgende elementen:

  • Problem Solution Fit Canvas
  • Product Market Fit Canvas

We werken samen het canvassen uit en vervolgens gaan de Tech ondernemer hun aannames valideren bij de beoogde klanten. Vervolgens worden de resultaten plenair teruggekoppeld.

Sessie 1: Problem Solution Fit Canvas

  • Kennismaking
  • Uitleg over het Canvas
  • Uitwerken met je team (ondersteund door coaches van Salemate)
  • Presentatie resultaten.

Sessie 2: Product Market Fit Canvas

  • Kennismaking
  • Uitleg over het Canvas
  • Uitwerken met je team (ondersteund door coaches van Salemate)
  • Presentatie resultaten.

2. Storytelling

Binnen deze training zullen we ingaan op de volgende elementen:

  • Storytelling
  • Pitchworkshop

De training bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Het reis-van-de-held-model
  • Ethos, logos & pathos
  • Spreek- en verteloefeningen voor beginners

Pitchworkshop                                 

De training bestaat uit de volgende onderdelen:

  • De structuur van een goede pitch
  • Verbanden leggen
  • Beeldend vertellen
  • Eindopdracht bedrijfspitch

3. Marketing 101

Waardepropositie     

  • Creëren van waarde & realiseren/bieden van een relevante waardepropositie
  • Leveren van waarde & verwerven van (tegen)waarde
  • Benoemen van Pains & Gains

MarCom strategie     

  • Verdere uitwerking van elementen van het business canvas model zoals afnemersgroepen (segmenteren – targeten – positioneren)
  • Partners
  • Kanalen
  • Marketing Communicatie (instrumenten en middelen) & de rol van verkoop daarbij.

4. De kracht van LinkedIn

Binnen deze training zullen we ingaan op de volgende elementen:

  • Het leggen van een fundament qua positionering; waar sta je nu, welke ambitie ligt er en hoe vertaal je dit naar betere zichtbaarheid op social media?
  • Een krachtig praktisch plan, zodat je consistent op de radar blijft bij je doelgroep. Zonder dat je daar onnodig veel tijd mee kwijt bent
  • Creativiteit, inzicht en tools hoe je zelf slim, efficiënt en succesvol voor waardevolle content creatie zorgt
  • Implementatie van kennis & inspiratie, zodat het geborgd wordt

5. Sales 101

Basic Sales Bootcamp                                              

De training bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Wat is verkopen eigenlijk? En welke activiteiten horen bij het verkopen?
  • Waar moet ik zeker rekening mee houden?
  • Welke structuur kent een acquisitiegesprek?
  • Van start gaan; Het opbouwen van erkenning en vertrouwen
  • Gesprekstechnieken; Het spotten van koopmotieven
  • Bezwaren, beschuldigingen en insinuaties.
  • Afsluittechnieken

6. Leiderschapstraining

Binnen deze training zullen we ingaan op de volgende elementen:

  • Rituelen door journalen ·
  • Focus behouden op je doelen

De opbouw van de trainingen bestaat uit

 Journalen                                          

De training bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Uitgifte van de journals;
  • Uitleg hoe de twee journals dienen te worden gebruikt;
  • De journal als snelweg naar groei middels focus.

Workshop focus                               

De training bestaat uit de volgende onderdelen: ·

  • Herhaling van de theorie omtrent journalen;
  • Coachsessie om de doelstellingen helder te krijgen;
  • Focus-oefeningen met de nunchaku;
  • Wrap-up om de doelstellingen realiseerbaar te maken en te behalen.

Planning

Het programma zal gedurende 6 maanden lopen. Elke maand zal één van de thema’s aan bod komen en zullen de ondernemers hands-on en begeleid door de trainers aan de slag gaan met het onderwerp. Hierbij is het programma zo ingericht dat er zo veel mogelijk praktijkervaring opgedaan zal worden. Als er geen behoefte is aan heel het programma dan zijn deze ook onderdelen ook als losse modules te bespreken.

Chat openen